بانوان یوونتوس آرشیو خبر ها
باربارا دومین بانوی پنجاه گُله یوونتوس

باربارا دومین بانوی پنجاه گُله یوونتوس

 

هفته پانزدهم بازی‌های سری A بانوان ایتالیا همچون چهارده هفته گذشته با برد دختران یونتوسی برگزار شد. در این هفته از بازی‌ها جدال دو تیم صدر نشین یعنی یوونتوس و میلان یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مسابقات بود که همچون بازی رفت این دو تیم با برد یووه‌ای‌ها با نتیجه 4 بر هیچ همراه شد. امری که البته مسبوق به سابقه بود و سه تقابل پیشین این دو تیم در قالب بازی‌های سری A نیز با شکست‌ناپذیری یوونتوسی‌ها (دو برد و یک تساوی) همراه بود.

 

از مهم‌ترین اتفاقات این بازی گل دقیقه هشت باربارا بونانسه‌ا بود که با ثمر رساندن این گل خود را همچون کریستانا جیرلی وارد باشگاه پنجاه‌تایی‌های یووه کرد و پس از جیرلی به دومین بازیکن تیم بانوان یوونتوس شد که تاریخ‌سازی کرده و با زدن پنجاه گل با پیراهن یوونتوس افتخاری دیگر برای خود و باشگاه رقم زد. گفتنی است پیش از این جیرلی در بازی برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی کوپا ایتالیا مقابل تیم امپولی به این مهم دست یافته بود.

 

ریتا گوراینو سرمربی بانوان یوونتوس که در مصاحبه پیش از بازی با اشاره به عملکرد درخشان شاگردانش در طول فصل، گفته بود تمام توان خود را برای کسب سه امتیاز در این بازی به کار خواهند بست، از نفرات زیر استفاده کرد:

 

جولیانی، هیرینن، گاما، چرنویا، پدرسن، روسوچی (از دقیقه 74 کاروسو) ، جیرلی (از دقیقه 82 زمانیان) ، بونانسه‌آ (از دقیقه 57 استاشکووا) ، بواتین، هرتیگ (از دقیقه 74 آلوز) و سمبرانت.

 

یوونتوس بازی را خوب شروع کرد و از از همان دقایق ابتدایی تلاش کرد تا دستورهای سرمربی را به‌درستی پیاده کند و با همین نگرش درست در استفاده از تاکتیک‌های تمرین شده، تیم خیلی زود با درخشش بونانسه‌آ در دقیقه هشت بازی گل رسید.

 

با وجود پیش افتادن در دقایق اوایل بازی، دختران عقب نشینی نمی‌کنند و همچنان به حملات خود ادامه می‌دهند و در دقیقه 26 نتیجه این حملات با ثمر رسیدن دومین گل بازی توسط هرتینگ به سرانجام می‌رسد.
تیم با این همین نتیجه در نیمه اول به پایان رسید و دوتیم راهی رختکن شدند تا با دستورات جدید سرمربیان خود نیمه دیگری را آغاز کنند.
نیمه دوم بازی با همان کیفیت نیمه اول آغاز می‌شود و میلانی‌ها با فشار بر روی دروازه یووه سعی در باز کردن دروازه و به حداقل رساندن اختلاف گل دارند که در یک حرکت تماشایی، جولیانی با سیوی عالی در دقیقه 59 مانع از گشوده شدن دروازه‌اش شد.
با وجود تلاش‌های میلان، همچنان موقعیت‌های برتر از آن شاگردان گوارینو است و همکاری دو بازیکن تعویضی یعنی استاشکووا و زمانیان در دقیقه 83 سبب گشودن دروازه میلان برای سومین بار می‌شود. (گل استاشکووا روی پاس گل زمانیان)
چهار دقیه وقت اضافه برای نیمه دوم باعث می‌شود تیر خلاصی دیگر راهی پیکر بی‌جان میلان شود و در دقیقه 92 کاروسو چهارمین گل بازی را به ثمر می‌رساند.

 

سرمربی دختران پس از کسب این نتیجه رضایت‌بخش با تأکید بر ذهن منظم و تاکتیک‌پذیر شاگردانش گفت:

 

ما خیلی خوب بازی را شروع کردیم و وقتی مقابل تیمی همچون میلان قرار می‌گیرید باید بدانید که چطور بازی خود را جلو ببرید و دختران به بهترین شکل این کار را انجام دادند. این سبک بازی یک پیام مهم برای حریفانی است به اینجا می‌آیند. ما یک تیم عالی و یک نیمکت عالی داریم.

 

باربارا بونانسه‌ا نیز که اولین گل بازی و پنجاهمین گل خود را در این بازی به ثمر رساند گفت:

 

یک بازی سخت و طاقت‌فرسا بود اما ما عملکرد خوبی داشتیم و به انجام بازی‌های دشوار عادت کرده‌ایم و با تمرکز و آرامش به بازی می‌پردازیم. هنوز بازی‌های زیادی تا پایان فصل باقی مانده و اجازه دهید همچنان با قدرت به کار خود ادامه دهیم.

 

آناهیتا زمانیان، بازیکن ایرانی یوونتوس نیز در مصاحبه بعد از بازی با اظهار شادمانی از این برد گفت:

 

لحظات سختی را پشت سر گذاشته‌ایم اما مهم این است هریک از ما زمانی که وارد زمین می‌شود تأثیرگذار است و وظیفه خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد چرا که ما یک تیم بسیار قدرتمند داریم.

 

گفتنی است یوونتوس با این پیروزی ارزشمند 45 امیتازی شد و اختلاف خود با میلان یعنی تیم دوم جدول را به شش امتیاز رساند. بازی بعدی یوونتوس در نیمه نهایی کوپا ایتالیا مقابل رم و در زمین این تیم برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
ساغر واحد
ساغر واحد«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: